.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کم کاری مسئولان خیانت به مذهب شیعه است

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:عدم سود آوری در بخش کشاورزی موجب شده تا کشاورز با میل شخصی اقدام به تفکیک و فروش زمین زراعی خود کند.


به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام حسین طالبی در جلسه شورای اداری ساری که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد گفت: بالغ بر یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در جهان زندگی می کنند که متاسفانه به دلیل پراکندگی و تفرقه ای که از رحلت پیامبر اسلام تا کنون وجود دارد مشکلات آنان بیشتر می شود.

وی ادامه داد: این تفرقه و گسستگی به حدی است که رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به کشور های اسلامی آنان را موظف به پیروی از خود می کند.

طالبی خاطر نشان کرد : در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسائل سیاسی به گونه ای طراحی شده که زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان (ع) باشد و به همین دلیل خود را باید مقید به پیروی از ولایت فقیه در زمان غیبت بدانیم.

وی با اشاره به اینکه هر پیروزی که ایران در عرصه های داخلی و بین المللی به دست می آورد دشمن توطئه بیشتری علیه ایران انجام می دهد افزود: هر مقداری که تلاش کنیم در جهت تبلیغ مذهب خود حرکت کرده ایم.

طالبی راضی نگه داشتن مردم را در گرو شایستگی و خدمات مسئولین دانست و گفت: اگر مردم ایران احساس رضایت در جامعه داشته باشند تبلیغات دشمنان علیه نظام قطعا تاثیر گذار نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان بهترین راه راضی نگه داشتن مردم را خدمات رسانی به آنان عنوان و تصریح کرد: کم کاری مسئولان و عدم رفع مشکلات مردم خیانت به مذهب شیعه است.

وی با بیان اینکه مسئولین در اتاق های مطلوب خود فقط باید به نفع مردم کار کنند گفت: اگر مردم اشکالاتی در جامعه می بینند ربطی به نظام ندارد و مسئولان باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی در ادامه به عملکرد دادگستری استان در سال گذشته پرداخت و گفت: اوقات رسیدگی به پرونده های کیفری پائین و کمتر از پرونده های حقوقی است.

طالبی گفت:تاکنون بیش از 20 هزار شورای حل اختلاف در کشور ساماندهی شده اند که این تعداد در مازندران به بیش از هزار واحد می رسد.

وی به رسیدگی 170 هزار پرونده شورای حل اختلاف در سال 86 اشاره کرد و افزود: از این تعداد 57 هزار پرونده به صلح و سازش ختم شد.

این مقام قضائی همچنین ایجاد ستاد پیشگیری از جرائم خاص و برگزاری شورای حفظ بیت المال در استان را از اقدامات موثر قوه قضائیه ذکر کرد و گفت: پاکسازی و ساماندهی مناطق آلوده در استان مورد تاکید و پیگیری ستاد پیشگیری از جرائم خاص است.

طالبی با بیان اینکه شورای حفظ بیت المال می تواند به خوبی مقابل تخریب و تغییر کاربری اراضی در استانی که از ذخایر طبیعی ، جنگل و زمین های زراعی برخوردار است ایستادگی کند تصریح کرد: وجهه شاخص مازندران کشاورزی و موفقیت ما در گرو سود آور بودن کشاورزی است در غیر این صورت نمی توانیم جلوی تغییر کاربری اراضی را بگیریم.

وی افزود: عدم سود آوری در بخش کشاورزی موجب شده تا کشاورز با میل شخصی اقدام به تفکیک و فروش زمین زراعی خود کند.

رئیس دادگستری استان تشکیل کمیته سرمایه گذاری را حرکتی نو جهت حمایت از تولید کنندگان برشمرد و درخصوص اتوماسیون اداری و رایانه ای کردن سیستم قضائی گفت: همزمان با سراسر کشور بحث سی ام اس در دادسرای ساری پیاده شده و با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مستقر می توان از روند پیگیری مورد نظر مطلع شد.

طالبی به 36 حوزه قضائی ،4 حوزه دادگاه انقلاب ،28 حوزه دادگاه عمومی در استان اشاره کرد و از افتتاح 4 حوزه قضائی در شهر های سرخرود ، دابودشت، خرم آباد و نشتارود تنکابن خبر داد.

وی افزود: این 4 حوزه سال جاری در هفته قوه قضائیه افتتاح خواهند شد.

رئیس دادگستری استان عملکرد سال گذشته استان در خصوص رسیدگی به پرونده ها را کم نظیر عنوان کرد و گفت: از 190 هزار و 427 پرونده وارده دادگاه عمومی 198 هزار و 609 پرونده ، از 123 هزار و400 پرونده وارده به دادسرای انقلاب 126 هزار و 133 پرونده و از 170 هزار و 729 پرونده وارده شورای حل اختلاف 173 هزار و 466 پرونده مختومه شدند.

طالبی اظهار کرد: علت آمار افزایشی پروند های مختومه نسبت به پروند های وارده ، رسیدگی به پرونده های سال های گذشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.